Znáte to. Máte velký eshop plný skvělého sortimentu, ale přeci jen dva tři produkty se prodávají nejvíc a rádi byste je podpořili. Už jen proto, že informace o nich jsou v eshopu na kartě produktu strohé, chtěli byste jim dát více prostoru a doplnit obsah o videa, názory zákazníků a doporučení, které jste získali. Ideální by tak byl samostatný web, ale ten stojí nemalé peníze a platit další hosting a doménu?
Řešením je produktový microsite implementovaný přímo v rozhraní Magenta. Snadno si tam vytvoříte nový web, nový pohled na eshop. Na subdoméně (ale klidně i na vlastní doméně) nazvané podle Vašeho produktu tak můžete připravit odlišnou grafiku a všechnu energii zacílit na jediný produkt. Přitom jde o stejný hosting, stejnou administraci, stejnou cenu produktu, stejné způsoby dopravy a platby a dokonce se může sdílet i zákaznický účet hlavního eshopu. Objednávky Vám chodí na stejný email jako z hlavního eshopu, vše vidíte na jednom místě … prostě ideální stav. Jen zákazníka neruší stovky nebo tisíce dalších produktů a funkcí, soustředí se jen na daný produkt … a o to víc nakupuje. Není to ideální?
Kromě produktové mikrostránky v Magentu je samozřejmě možné připravit microsite i na jiné platformě – např. na WordPressu. Můžete zákazníkům poskytnout košatější obsah, články s tipy a triky, videoobsah a teprve skutečné zájemce potom poslat na Váš hlavní eshop. Jde o účinnou formu online marketingu, které se běžně využívá v systémech zvaných affiliate. Tj. poskytnete uvolněnou formou bohatý obsah, který zákazníka navnadí a přesvědí o kvalitách produktu/služby a pak mu teprve naservírujete samotnou přidanou hodnotu v podobě zboží.